Календарне планування з образотворчого мистецтва. 6 клас.
6 клас - Образотворче мистецтво ДУХОВНИЙ ТА ПРЕДМЕТНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ (35 год., 1 год. на тиждень) | ||
І семестр Розділ І. Форма в образотворчому мистецтві (14 год.) | ||
Тема 1. Форма (площина, конструкція, об’єм) 8 год. | ||
№ з/п | Навчальні завдання та тема уроку | Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань |
1 | Види образотворчого мистецтва. Форма в образотворчому мистецтві. Поняття «форма». Геометрична подібність зображення природних форм, предметів (овочі, фрукти). Силует. Творча робота за уявою. | Сприйняття мистецтва. Виражальні можливості форми, її вплив на емоційний стан людини. Вправи на елементарну побудову природних форм, в основі яких лежить геометрична подібність зображення (овочі, фрукти). Матеріал: олівці, фломастери, акварель. |
2 | Засоби виявлення об’ємно-пластичних якостей форми. Лінійна перспектива. Практичне завдання: зображення куба, циліндра з урахуванням перспективних скорочень. | Створення геометричних форм з використання перспективи. Матеріал: простий олівець. |
3 | Зображення на площині. Побудова складних за формою предметів шляхом вичленення в їх будові простих геометричних форм (різні за формою глечики, вази тощо). Силуетне рішення. Створення натюрморту із об’ємних речей. | Вправи на спрощення природних форм та їх аналіз. Матеріал: простий олівець. |
4 | Прикладна діяльність. Відтворення тональних співвідношень в декоративній композиції. Локальний колір та форма у декоративному вирішені натюрморту (колорит, холодна гамма, колірна гамма). Декоративний натюрморт. | Вправи з одним кольором, гра з насиченістю кольору. Матеріал для виконання: гуаш, акварель. |
5 | Прикладна діяльність. Відтворення тональних співвідношень в декоративній композиції (колорит, тепла гамма, колірна гармонія). Творча робота: "Гілка дерева з плодами та листям" або «Дивне дерево»(як себе прикрашають дерева). | Вправи з одним кольором, гра з насиченістю кольору. Матеріал для виконання: гуаш, акварель. |
6 | Скульптура як вид образотворчого мистецтва. Виявлення форми пластичними засобами рельєфу (фактура, випуклий чи заглиблений візерунок). Творче завдання рельєфна композиція: «Свято врожаю» | Вправи на створення рельєфних форм. Практичне завдання створення рельєфної композиції. Робота в групах. Матеріал: пластилін. |
7 | Прикладна діяльність. Стилізоване рішення мотивів різних за формою дерев у підсумковій декоративній композиції "Ліс моєї фантазії". | Вправи на створення рельєфних форм. Практичне завдання створення рельєфної композиції. Колективна робота. Матеріал: пластилін. |
8 | Сприйняття мистецтва. Урок узагальнення: «Що ж таке форма?» | Бесіда. Робота в групах. |
Тема 2. Світлотінь 6 год. | ||
9 | Зображення на площині. Розвиток просторової уяви учнів та відтворення об’єму форми. Графіка та засоби виявлення об’ємної форми, фактури, матеріалу предмета (лінія, штрих, світлотінь, тінь, що падає). Практичне завдання: геометричний натюрморт. | Виконання вправ на побудову об’ємних геометричних тіл (куб, циліндр), які розміщені на різному рівні відносно лінії горизонту (вище, нижче, по середині). Матеріал: простий олівець. |
10 | Виявлення зумовленого кольору куба (білий куб у різному кольоровому оточені). Етюди з натури. Техніка виконання:грийзайль. | Вправи з відтворення впливу оточуючого кольорового середовища на предмет білого кольору (куля) в трьох варіантах колірного середовища (жовто-синього, жовто-червоного, синьо-червоного). Матеріал: акварель. |
11 | Засоби живопису виявлення об’єму. Вплив світла на колір у пейзажному живописі. Практична робота: «І місто все стоїть заледеніле» або «Зима – чаруюча пора». | Вправи різними техніками, що утворюють фактуру природніх форм. Техніка та матеріали: акварель, штампування поролоном, монотипія, олівці, фарби. |
12 | Засоби живопису виявлення настрою. Колірний та тоновий стан. «Мій настрій у пейзажі». Робота у кольорі з використанням техніки крап кування та мішана техніка. | Вправи на гру кольору. Зображувальні форми, що передають настрій у природі. Матеріали: акварель, гуаш, гелеві ручки. |
13 | Сприйняття мистецтва. Відтворення святкового настрою. Підсумкова творча робота "Карнавальна маска". | Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон. |
14 | Сприйняття мистецтва. Відтворення святкового настрою. Підсумкова творча робота "Карнавальна маска". | Техніка виконання та матеріал: аплікація, паперопластика, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон. |
15 | Сприйняття мистецтва. Продовження роботи над творчою роботою "Карнавальна маска". | Техніка виконання та матеріал: аплікація, паперопластика, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон. |
16 | Урок
узагальнення. Світлотінь. Творча робота за уявою. | Вправи на закріплення вивченого матеріалу. |
17 | Урок
узагальнення. Світлотінь. Творча робота за уявою. | Вправи на закріплення вивченого матеріалу. |
ІІ семестр РОЗДІЛ ІІ. ВЗАЄМОЗВЯЗКО ФОРМИ ТА ЗМІСТУ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ (17 год.) Тема 1: Форма і зміст (8 годин) | ||
18 | Графіка. Виявлення змісту форми. Загальні відомості про правила стилізації. Узагальнення і стилізація природних форм. | Вправи на спрощення предметів. Творче завдання «Стоять веселі соняхи у цвіті». Графічні матеріали. |
19 | ДПМ. Символіка та стилізація форми. Створення орнаментальної композиції (символіка орнаментів і кольору). | Вправи на відтворення та спрощення предметів. Обговорення специфіки орнаментів різних народів. Орнаментальна композиція «Український рушник». Акварель, гуаш. |
20 | ДПМ. Композиційні закономірності. Форма та орнаментація предметів побуту на основі стилізації природних форм. | Вправи на спрощення природних елементів. Створення композиції «Святкова таріль» використовуючи елементи орнаменту природних форм. Гуаш, акварель. |
21 | Живопис. Композиційні закономірності та прийоми в різних видах та жанрах образотворчого мистецтва. Натюрморт. | Вправи на пошук та побудову натюрморту, композиційний центр. Творчий натюрморт (з предметів, що визначають епоху, країну). Творча робота: «Натюрморт і час», «Речі минулого», «Світ моїх речей». |
22 | Продовження. Живопис. Композиційні закономірності та прийоми в різних видах та жанрах образотворчого мистецтва. Натюрморт. | Вправи на пошук та побудову натюрморту, композиційний центр. Сюжетно-тематичний натюрморт (з предметів, що визначають епоху, країну). Творча робота: «Натюрморт і час», «Речі минулого», «Світ моїх речей». |
23 | Графіка. Проектування предметів побуту на основі трансформації природних форм. | Вправи для роботи уяви, стилізація природних форм. Створення меблів для казкових персонажів. Ескіз. «Стільчик для Дюймовочки». |
24 | ДПМ. Спрощення та стилізація предметів на площині. Перехід від площинного зображення до об’ємного. | Вправи на утворення геометричних форм від природніх. Творче завдання «Листівка до свята 8 Березня». Кольоровий картон, папір, клей ножиці, фольга, бісер і т.д. |
25 | Графіка. Фігура людини: пропорції та рух. Пропорції постаті людини залежно від віку, зросту, образу. | Вправи на уяву: вікові зміни пропорцій людської фігури. Етапи послідовності малювання фігури людини. Начерки постаті людини. Графічні матеріали. |
Тема 2: Людина та предметний світ (9 годин) | ||
26 | Графіка. Портрет як жанр образотворчого мистецтва (види портретів). Портрет у графіці, скульптурі, живописі. | Бесіда. Творча колективна робота створення колажу «Портрет і всесвіт». |
27 | Портрет як жанр образотворчого мистецтва. Особливості пропорцій та будови голови людини, та її елементів. | Вправи на створення образу людини з урахуванням власного бачення, одягу та предметного оточення. Творче завдання: «Автопортрет», «Мій однокласник», «Бабуся». Графічні матеріали. |
28 | Продовження. Портрет як жанр образотворчого мистецтва. Особливості пропорцій та будови голови людини, та її елементів. | Вправи на створення образу людини з урахуванням власного бачення, одягу та предметного оточення. Творче завдання: «Автопортрет», «Мій однокласник», «Бабуся». Графічні матеріали. |
29 | Живопис. Жанри портрету (побутовий, історичний) Сюжетна композиція. | Вправи на передачу настрою, міміки. Творче завдання: «Запорізька Січ», «Козак». Акварель, гуаш. |
30 | Продовження. Живопис. Жанри портрету (побутовий, історичний) Сюжетна композиція. | Вправи на передачу настрою, міміки. Творче завдання: «Запорізька Січ», «Козак». Акварель, гуаш. |
31 | Портрет. Колір і форма у створенні сценічних та літературних образів, шаржів, карикатур. | Вправи на розвиток уяви та образного мислення. Творче завдання: «Попелюшка», «Котигорошко». Акварель, гуаш, графічні матеріали. |
32 | Дизайн. Моделювання та його поняття. Моделювання ескізу одягу. | Вправи на розвиток уяви та образного мислення. Творче завдання: Ескіз одягу літературного героя. Акварель, гуаш, графічні матеріали. |
33 | Графіка. Пропорції фігури людини. Людина в русі. | Створення колективних робіт «Спортивні змагання». «Гра у волейбол», Змагання лижників. Графічні матеріали. |
34 | Графіка. Прикладна графіка. Плакат (шрифтовий). | Творче завдання: «Екологічний плакат», «Театральна афіша». |
35 | Узагальнення знань за темою. Підсумковий урок за рік. |