Календарне планування з образотворчого мистецтва.
7 клас.
7 клас – Образотворче мистецтво КУЛЬТУРНЕ ТА ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЛЮДИНИ (35 год., 1 год. на тиждень) | ||
І семестр Розділ І. Простір і об’ємно-просторова форма (14 год.) | ||
Тема 1. Художні засоби зображення простору 6 год. | ||
№ з/п | Навчальні завдання та тема уроку | Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань |
1 | Види образотворчого мистецтва. Художні засоби передавання простору у різних видах мистецтва. Творча робота: «Чарівний світ мистецтва». | Сприйняття мистецтва. Матеріал: олівці, фломастери, акварель. |
2 | Ритм ліній і плям, колір (оптичні властивості). Передача умовного простору: віддалення наближення кольору. Повітряна перспектива у живописі. | Творча робота: «Карпатські гори» або «Пейзаж за вікном». Техніка виконання та матеріали: акварель, гуаш, пастель, кольорові олівці. |
3 | Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць. Штрих, лінія, тон. | Творча робота: «Моя вулиця» Техніка виконання та матеріали: грийзаль, акварель, простий олівець. |
4 | Об’ємна форма у відкритому просторі та в інтер’єрі (геометрична форма, паркова скульптура, дрібна пластика). Продуманість виразності силуету. Урахування масштабу та характеру декору, що сприймається на відстані | Творча робота: «Скульптура в парку» або «Фонтан із використанням зооморфних та антропоморфних,фантастичних мотивів». Матеріал: пластилін, простий олівець. |
5 | Умовно-графічне або ілюзорно-просторове зображення. | Творча робота: композиція «Простір». Матеріали: графічні. |
6 | Сприйняття мистецтва. Урок узагальнення: «Що ж таке художні засоби зображення простору?» | Бесіда. Робота в групах. |
Тема 2. Об’ємно-просторова форма. Архітектура і місто 8 год. | ||
7 | Сприймання мистецтв. Архітектура (вид мистецтва, стилі).Архітектурний образ. Етюдні замальовки | Сприймання мистецтва: «Архітектурні мотиви» або «Шедеври архітектурного мистецтва». Матеріали для виконання за вибором учнів. |
8 | Гармонія архітектури з природним середовищем. Багатопланова композиція. | Творча робота: «Замок у горах». Матеріали: гуаш, акварель, змішана техніка. |
9 | Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць. | Творча робота: «Вулиця рідного міста (села)». Матеріали: простий олівець, гелеві ручки. |
10 | Архітектура історичного міста, гармонія з природним середовищем (кольорова гармонія) | Творча робота: «Стара фортеця» або «Фортеці наших предків». Матеріали: колаж; гуаш, акварель. |
11 | Інтер’єр, екстер’єр (історичний або сучасний). Поняття фронтальної перспективи. | Творча робота: «Про що може розповісти інтер’єр» Техніка за вибором учня. |
12 | Монументальне мистецтво (імітація вітражу). | Творча робота: «Вітраж старовинного замку». Техніка та матеріали: аплікація, акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір. |
13 | Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору. | Колективна творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація, колаж, акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір. |
14 | Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору. | Колективна творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація, колаж, акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір. |
15 | Сприйняття мистецтва. Відтворення святкового настрою. Підсумкова творча робота | Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон. |
16 | Продовжити роботу над темою: "Новорічна стіннівка". | Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон. |
17 | Урок узагальнення. Творча робота за уявою. | Вправи на закріплення вивченого матеріалу. |
ІІ семестр РОЗДІЛ ІІКУЛЬТУРНО-ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ (17 год.) Тема 1: Природне і культурне середовище людини (8 годин) | ||
18 | Пейзаж. Розвиток пейзажного жанру. Природний світ, гармонія природних форм у середовищі. | Спостереження та аналіз навколишнього середовища. Творче завдання: «Зимовий пейзаж», «Морські глибини». Акварель, гуаш. |
19 | Природне середовище очима птахів та комах (низька лінія горизонту, перспектива пташиного польоту). | Специфіка розташування лінії горизонту. Творче завдання: «Дивний погляд», «степ та степ навкруги». Акварель, гуаш. |
20 | Природно-ландшафтний вплив на організацію простору культурне середовище людини (малі архітектурні форми). | Ознайомлення з ландшафтним дизайном. Творче завдання: «Ландшафтна архітектура», «Парк моєї мрії». Акварель, гуаш. |
21 | Продовження. Взаємозв’язок природного середовища, природних форм в середовищі людини (ландшафтна архітектура) | Ознайомлення з ландшафтним дизайном. Творче завдання: «Ландшафтна архітектура», «Парк моєї мрії». Акварель, гуаш. |
22 | Прикладна графіка. Плакат. Види плакатів. Екологічний плакат як один із видів плакатного мистецтва. | «Екологія», «Щоб планета була чистою» |
23 | Інтер’єр. Взаємозв’язок природного середовища, природних форм у середовищі людини. Використання природних форм у середовищі людини. Ікебана. | Вправи на виражальні засоби ікебани. Знайомство з видом мистецтва аранжування. Творче завдання: «Ікебана в інтер’єрі». Мішана техніка. |
23 | Інтер’єр. Культурні, національні традиції у дизайні середовища. | Порівняльна характеристика національних традицій дизайну. Творче завдання: «Інтер’єр української оселі», «Інтер’єр японського житла». Мішана техніка. |
Продовження. Інтер’єр. Культурні, національні традиції у дизайні середовища. Урок узагальнення | Порівняльна характеристика національних традицій дизайну. Творче завдання: «Інтер’єр української оселі», «Інтер’єр японського житла». Мішана техніка. | |
Тема 2:Предметне середовище (9 годин) | ||
24 | Основи дизайнерського мистецтва. Прикладна графіка. Художні прийоми зображення шрифтів. Створення вітальної листівки з текстом і зображенням. | Вправи на формування образного, просторового мислення. Творче завдання вітальна листівка: «Зі святом!», «Великдень». Мішана техніка. |
25 | Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Умовність графічного зображення і кольору, використання змістових акцентів. | Вправи на розвиток та образного мислення, інтерпретації та уяви. Творче завдання: «Емблема моєї школи», «Екслібрис». Графічні техніки. |
26 | Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Художні прийоми візуальної комунікації. | Створення ескізу афіші, рекламного оголошення або привітання. Творче завдання афіша: «Циркова», «Театральна». Мішана техніка. |
27 | Продовження. Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Художні прийоми візуальної комунікації. | Створення ескізу афіші, рекламного оголошення або привітання. Творче завдання афіша: «Циркова», «Театральна». Мішана техніка. |
28 | Проектування в ескізній формі проектного середовища. Трансформація архітектурної форми з метою підсилення виразності художнього образу. | Створення ескізу власного будинку, інтер’єр. Творче завдання: «Кімната моєї мрії», «Інтер’єр моєї кімнати». Мішана техніка. |
29 | Проектування в ескізній формі проектного середовища. Трансформація архітектурної форми з метою підсилення виразності художнього образу. | Створення ескізу дитячого майданчика. Творче завдання: «Дитячий майданчик». Акварель, гуаш. Мішана техніка. |
30 | Проектна діяльність архітектора. Використання біонічних форм у проектній діяльності. Культурні, національні традиції в дизайн-середовищі. | Творча робота: «Місто майбутнього». Мішана техніка. |
31 | Передавання святковості настрою. Виразні фронтальні силуети. | Творча робота: «Свято в моєму селі». Мішана техніка. |
32 | Продовження. Передавання святковості настрою. Виразні фронтальні силуети. | Творча робота: «Свято в моєму місті, селі». Мішана техніка. |
33 | Узагальнення знань за темою. Підсумковий урок за рік. | «Мистецтво навколо нас» |